Obal s nafoteným jedlom vyzerá lákavo. Od reality má však ďaleko.

Nechali ste sa už niekedy pri nákupe potravín zlákať obalom, na ktorom bolo zobrazené chrumkavé kurča, pravá talianska pizza, nadýchaná knedľa či super hustá polievka? Priznám sa, že ja áno. A dokonca viackrát. Doma ma však takmer vždy čakal poriadny šok. Reklama a skutočnosť sú od seba totiž na míle vzdialené.

Na stránke pundo3000.com si môžete pozrieť, ako dopadol projekt zameraný na porovnávanie obalov a pripravených jedál. Nájdete na nej 100 testovaných produktov. Všetky boli nakúpené v bežnej obchodnej sieti. Na prvej fotografii vidíte nafotený reklamný obal, na druhej sa nachádza detail produktu z obalu a posledný obrázok ukazuje skutočné jedlo, pripravené podľa priloženého návodu. Podotýkame, že ani jeden zobrazený produkt nebol po záruke.

reklama vs. realita

reklama vs. realita

reklama vs. realita

Ako máte možnosť vidieť, reklamná fotografia naozaj ani zďaleka nezodpovedá skutočnosti. Jej prvoradou úlohou je predať daný výrobok, a preto musí potenciálnemu zákazníkovi prezentovať produkt čo najlákavejšie. A ak sa zákazník dá zlákať obalom, svedčí to o kvalite daného fotografa. Vo februári sme sa zúčastnili zaujímavého workshopu, zameraného práve na reklamnú fotografiu. Tvorivú dielňu vtedy viedol známy fotograf Peter W. Haas, ktorý nám prezradil pár fotografických trikov. Náš rozhovor dokazuje, že aj tento druh fotografie sa dá považovať za umenie.

…a ak budete niekedy kupovať pizzu, zmrzlinu či sáčkovú polievku, majte na pamäti, že „nie je všetko zlato, čo sa blyští“.

reklama vs. realita

reklama vs. realita

reklama vs. realita

Author: hladacik

Share This Post On

Submit a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *