CeWe Fotokniha Panoráma 19×15 – Recenzia II.

Spoločnosť Fotolab neustále pracuje na rozširovaní svojho katalógu produktov. V oblasti fotokníh pribudla nová skupina s tzv. „lesklým povrchom“ a skupinu malých formátov doplnila fotokniha kompakt (panoráma), na ktorú sa v tejto časti pozrieme bližšie.

Panoráma 19×15 cm

CEWE fotokniha kompakt sa svojimi rozmermi zaraďuje medzi malé formáty, čo treba mať na pamäti už na začiatku tvorby. Čo sa týka počtu a rozloženia fotografií na stránke, odporúčame v tomto prípade veľmi nepreháňať. Ak máte veľa kvalitných záberov, zvoľte si radšej väčší počet stránok a na jednu stranu vkladajte maximálne dve fotky (s prižmúrením oboch očí tri zábery), pretože vaše fotografie potom budú zbytočne malé.

Ak chcete umiestňovať na stránku viac záberov, zvoľte si radšej väčší panoramatický formát.

Manuálna úprava fotiek či automat?

Pokiaľ máte aspoň hmlistú predstavu o tom, ako by vaša fotokniha mala vyzerať, práca s vylepšeným editorom vám pôjde doslova od ruky. Vďaka novinkám v Náhľade sa navyše môžete so svojimi fotkami pohrať a upraviť ich podľa potreby. Editor však ponúka aj možnosť automatickej úpravy fotografií v laboratóriu. V našej fotoknihe sme niektoré obrázky upravili manuálne – pri týchto fotkách sme potom vypli funkciu automatickej korekcie (v pravej časti panela nástrojov). Ďalšie fotografie sme nechali na automat.
Výsledok bol taký, že nami upravené zábery boli v poriadku, no automatická korekcia pri niektorích fotografiách nezapracovala tak, aby by sme očakávali. Preto ak chcete mať istotu, že vaše zábery budú po všetkých stránkach upravené podľa vašich predstáv, odporúčame funkciu automatickej korekcie vypnúť a fotky upraviť manuálne. S nástrojmi zosvetelenie a kontrast pre manuálne úpravy odporúčame tiež pracovať opatrne. Ak to prezžniete napríklad s kontrastom, môžu vzniknúť na fotografii tmavé neprirodzené mapy.

Pri vkladaní obrázkov do fotoknihy nezabúdajte občas skontrolovať ikonu, ktorá signalzuje kvalitu záberu, aby ste neskôr neboli nepríjemne prekvapení. V tomto prípade funguje automatické vyhodnocovanie záberov dobre. Rovnako odporúčame pri fotografiách s osobami zapnúť korekciu červených očí. Aj tu sa nám to vyplatilo.

Podklady

Aby strany pod fotografiami neboli biele, v editore nájdete množstvo podkladov na rôzne príležitosti. Ak by vám to nestačilo, je možné si ďalšie motívy stiahnuť z webu. Ide to jednoducho a hlavne rýchlo. Ako podklad môžete použiť aj vlastné zábery. V prípade, že vašu podkladovú fotografiu potrebujete rozostriť, dá sa tak urobiť v Náhľade. Ak máte pocit, že ostatné fotky na podklade zanikajú, môžete zvýrazniť orámovaním. Funkciu nájdete v hornom paneli nástrojov.

Výsledok stojí za námahu

Spoločnosť Fotolab deklaruje, že tento produkt bude hotový do siedmich pracovných dní, čo v našom prípade bolo úplne presné. Fotoknihu sme si vyzdvihli vo zvolenej zberni v blízkosti bydliska. S výsledkom sme boli spokojní na prvý, aj na druhý pohľad, ak, samozrejme, opomenieme tie zanedbané zábery, ktoré sme nechali na automatickú korekciu. Treba podotknúť, že CEWE fotokniha Kompakt nie je tlačená na fotopapier, čiže nie je reálne očakávať kvalitu klasickej fotografie. Na fotkách je síce aj voľným okom vidieť jemný tlačový raster, ten však vôbec nepôsobí rušivo a určite nepokazí zážitok z prezerania fotografií.

Nami testovaná fotokniha mala použitú tvrdú lepenú väzbu, ktorá by mala garantovať vyššiu živontosť. Toto tvrdenie však môžeme overiť len dlhším používaním.

Nový formát  vzhľadom na jeho veľkosť a rozsah odporúčame využiť na zaznamenanie jednorázových tém, ako sú výlety, dovolenky, či rodinné oslavy.

Author: Zuzka